I samtal men Mange upplever något annat.
Peter och Leif.
- Saknar ord.
Kenneth har med sig vin på burk.
- Måste testas!
- Nu kör vi!
- Mmm, vad ska man säga!
- Men det var en rolig etikett.
- Ja, é jävligt skeptisk.
- Man undrar ju hur gott det var, igentligen?
- Ja, ja låt grabben dricka.
Man måste ha med en bild,
på den vackra vyn.
- Tja, varför inte!
- Det är bara jag som vill
titta in i kameran, typiskt!
Kenneth och Lars samtalar
om sommarens äventyr.
- Nja, Vi tyckte att Benke också
skulle vara med.
I profil denna gång.
Och i bland vänner.
Vissa närmare än andra.
- Va, jag??
- Det där måste jag skriva upp!
- Sådärja, fixat!
Vi har packat ihop och beger oss mot
Djurgårdsbron, då denna varelse
hoppar fram.
Vi stannar för att slänga saker,
samt diskutera näsa steg.
Leif hade suttit så länge, att han, ville visa,
hur vig han var, trots sin höga ålder.
- Gick ju sådär, tyckte vi.
- Kom igen, vi slinker in här
för en stänkare!
- Lilla ja, tackar för mig och åker hem.
- Vi andra sätter oss och köper lite Chardonnay.
- Var väldigt lättdrucket.
- Det var faktiskt ett liveband som
spelade i bakgrunden.
Lars tog båten till Nacka.
Peter cyklade hem och vi andra
tog spårvagnen till T-centralen.
Leif fick lust att göra pushups.
Det är bara att spänna musklerna
och ta i lite.
Denna lilla film avslutar årets Sommaröl
och vi önskar er som vanligt en
Glad Sommar!
2021 Sommaröl Djurgården