Dagen efter var det lördag ...
... å vi tog en promenad ...
... innan det var dax för Ingegerds
konsert i domkyrkan.
Musik i domkyrkan.
Efter konserten, på väg till Håkan & Ingegerd.
En gruppbild på torget.
Utanför Håkan & Ingegerds hus.
Carin tar en bild.
Alla bilder kan inte vara fina.
Muren ser man i alla fall.
- Där, på Ingegerds & Håkans innergård,
växte det jordärtskockor!
Håkan hade hyrt en minibuss, för att ta oss runt.
Det gick gäss, nere vid havet.
Sånger i bilen.
Ut på landet bar det av, för lite lunch.
Här stannade vi och klev av.
Ett crêperie hittade vi.
Carin och Ingegerd lät sig väl
smakas av de ädla dryckerna.
Bestick till alla, delades ut.
- Mums, det här var det godaste
vi ätit på länge!
- Titta! Man fick ett ställ till galetten.
- SÅÅ, fantastiskt gott!!
- Även Thea fann sig till ro.
- Efteråt, sträckte vi ut oss.
- Vissa mer än andra.
- Vi for vidare mot ängar och raukar.
- Någon byggde en "pile of stone".
Den karga stranden.
Bäcken som slingrar sig nedför sluttningen.
Rauken Jungfrun.
- Så fantastiskt!!
Därborta kom de levande raukarna, gående.
Magiskt!
- Ta mig till toppen!
Ann och Carina.
- SÅ KALLT VAR DET!!!
Det karga landskapet.
Raskt vidare till någonting helt annat.
Ölprovning på Barlingbo Bryggeri.
Carin drog fram munspelet.
Carin underhåller oss.
Nu till lördagskvällens middag, hemma
hos Ingegerd och Håkan.
Den fantastiska förrätten.
- Så här skulle förrätten ha varit, enligt receptet.
- Det dukas upp!
- Besticksinspektören kontrollerar att allt stämmer!
- Och då hörs det plötsligt,
dragspelsmusik utifrån hallen.
Den ljuva musiken fyllde hela köket.
- Det hembryggda ölet kom fram.
- Snygg etikett.
Tomater och kål i ugn.
- Nästan klart.
- Förrätten på plats.
- En bild på alla och med lammet på tallriken.
Heinz vaskar dyrt vin.
Thea takes five.
Sakta vi gå, till hotellet genom stan.
2020 Gotland