Ny dag och alldeles runt gatuhörnet från Håkan.
Vi samlades vi nere vid Almedalen.
- Tjing, Magnus!!
Tjejerna samlade.
- Tjing Alicia!!
Stenar ut mot havet.
- Jag ska ju vara guide idag, men
tänk om ingen gillar vad jag säger!
- Det kanske löser sig.
- Uppslutningen verkar ju vara bra i alla fall.
Håkan berättar och Thea springer runt.
Thea och försvarstornet.
- Men vad är det tjejerna fotograferar?
- Oss grabbar, så klart!
- Vad nura?
Tjejer, kan ni inte släppa grabbarna för en sekund.
Håkan berättar vidare.
Utsikten från tornet.
Utsikten längs muren.
Det blev en till.
Solning i tornet.
Alicia, Carina, Nina, Lars, Ann & Anders.
Där uppe i tornet, var vi.
Vi tågar vidare med Ronny i spetsen.
- Plötsligt stannar han upp?
- Har han hittat något?
Inget som vi får reda på.
Ny solning.
Denna gång vid domkyrkan.
Vissa av oss tog en lunch, i solen, på torget.
- Mums!
Senare på kvällen innan middagen,
blev det vinprovning.
Alla lyssnade andäktigt.
Kenneth var kvällens vinguide.
- Det klarade han av, galant!
En av många flaskor vi drack.
Ronny trodde att vi glömt bort
hans 50-års dag, men icke.
- För vi gav honom något, han ville ha!
- Vem kan inte gilla en AIK-basketboll
och en AIK-tröja.
2016 Gotland